- Wat doe je met je bedrijf? (Of: wat doet [naam bedrijf]?)
- Waarom ben je dit initiatief gestart?
- Waarom vind je het zo belangrijk om dit te doen?
- Aan welke projecten heb je met veel plezier gewerkt de laatste tijd?
- Wat vind je het tofste/mooiste aan je werk?
- Als iedereen een kloon van jou zou zijn, hoe ziet de wereld er dan uit?
- Wat is je favoriete YouTube-filmpje?
- Heb jij ook het bordje ‘HOME’ in je huis staan? (uitgelezen kans om deze grote ergernis uit te buiten. Die herkenning is briljant (en je antwoord is hoop ik ‘nee’, anders ga ik huilen)
- Met welke klanten werk je het liefst?
- Waar kunnen mensen je ‘s nachts voor wakker maken?
- Wat is naast je werk belangrijk voor je?
- Hoe ziet je ideale zaterdagavond eruit?
- Wat is je grootste ergernis?
- Ik ben enthousiast over je aanbod, wat is de eerste stap?

- Ga in de schoenen van je klant staan, wat is de struggle van je klant? Hier heb je vast al over nagedacht toen je je ideale klant in kaart bracht. Denk aan rode vlekken in het gezicht, de concurrentie een stap voor blijven of die kinderen die ze soms achter het behang wil plakken.
- Vertel hoe jij je klant kunt helpen, want je bent op een missie. Je bent namelijk exact dat aan het doen wat het probleem van je klant oplost. Klant blij, jij blij.
- Vertel waarom dat jouw missie is.Je klant vindt het geweldig om te lezen waarom jij zo blij wordt van wat je doet. Het maakt je super aantrekkelijk als je vol vuur uitlegt waarom jij de dingen doet die je doet. Gogogo!
- Vertel waarom mensen met jou in zee gaan. Je weet waarom je ideale klant zaken met je doet. Dit leg je hier haarfijn uit. Dit geeft je nogmaals de ruimte om te laten zien dat je die klanten tot in hun vezels begrijpt.
- Gebruik testimonials. Je kunt nog zo goed uitleggen hoe fantastisch het is wat je allemaal onderneemt, maar niets is zo krachtig als een compliment van een tevreden klant. Dus kies de mooiste uit en zet die hier. Heb je nog geen testimonials? Ga die dan vragen aan je klanten of gebruikers. Mijn ervaring is dat ze je graag hiermee helpen.
Maak het persoonlijk
Trivia, wistjedatjes, nice-to-knows, aantrekkelijke feiten… allemaal manieren om het nog een tandje persoonlijker te maken en je lezer nog duidelijker te maken waarom jij zo bijzonder bent in wat je doet. Het geeft je de ruimte om iets over jezelf te vertellen dat niet meteen een link heeft met je product of dienst. Daarmee geef je jezelf en je bedrijf meer karakter. Denk aan die uitdagende hobby, je sterrenbeeld, je lievelingsboek of je grootste idool.
Daarnaast kun je hier ook facts delen. Bijvoorbeeld dat je e-book al 2.600 keer is gedownload, dat er al meer dan 1.000 mensen meededen aan je challenges en dat je in de afgelopen 15 jaar 86 liter inkt hebt weggeschreven.
Hoe sluit je af?
Sluit elke commerciële tekst die je schrijft af met een call-to-action. Laat je lezer niet bungelen, maar geef een manier om verder te gaan. Denk daarbij aan:
- Een button met Bel me terug
- Een link naar je e-book
- Je e-mailadres
- Een link naar je contactformulier
- Een link naar je portfolio waarmee je lezer meer te weten komt over jouw ervaring
Het is mijn missie om jou groot te laten denken en grenzeloos te laten dromen. Ik wil je laten kijken naar je belemmerende overtuigingen met als doel deze te shiften. Ik wil je inspireren, zodat je kunt vliegen en duiken. Zodat je kunt gaan, vanuit jouw kracht en kwetsbaarheid.
En dat zit allemaal al in je. Ik help je alleen om het te activeren.
Ik vind het leuk om de dingen praktisch te bekijken, maar neem ook het spirituele mee. Ik vertel je graag vanuit mijn ervaring, zodat jij het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden. En ik help je vanuit jouw energetische Mastermind.
You are in charge now.
Ik heb vier kinderboeken geschreven over manifesteren, deze in eigen beheer uitgegeven, 16.000 boeken verkocht, meer dan 450 vrouwen mogen begeleiden vanuit mijn energetische Mastermind, ik organiseer grote evenementen, maar ben vooral mama van drie prachtige kinderen. Lana, Tijn en Diede.
Het is mijn missie om heling en ontspanning te brengen via muziek. Om je te laten voelen wie jij in je diepste kern bent en wat er in je hart leeft. Dit op een zachte wijze te ondersteunen.